پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215556
انتخاب رشته نظري ، چالشي براي نظام آموزشي است
تاریخ انتشار : 1395/04/30 09:54:06
نمایش : 942
مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري گفت: هم اکنون گرايش و رغبت شديد دانش آموزان ورودي به متوسطه دوم ، به ادامه تحصيل در رشته علوم تجربي از مهمترين چالش ها و معضلات نظام آموزشي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهروز اميدي سه شنبه شب در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان افزود: متعادل سازي ورود دانش آموزان به شاخه ها و رشته هاي مختلف تحصيلي دوره متوسطه از جمله شاخه هاي فني حرفه اي و کاردانش يا شاخه هاي نظري (رياضي، تجربي، انساني ) ضروري است.
وي گفت: هم اکنون 50 درصد دانش آموزان مقطه متوسطه استان در رشته تجربي و 50 درصد در ساير رشته ها مشغول به تحصيل هستند.
اميدي افزود:سوق دادن دانش آموزان به ساير رشته ها، ايجاد توازن بين رشته هاست که مي توان نياز کشور را در رشته هاي مختلف به خصوص رشته هاي فني فراهم کرد.
وي يکي از مهمترين دلايل رغبت نداشتن و تمايل به تحصيل در رشته هاي فني و کار و دانش را ناکافي بودن زير ساخت ها، کمبود کارگاه ها و امکانات آموزشي اين رشته ها عنوان کرد.
معاون تربيت بدني و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نيز در اين نشست به اجراي سي و سويمن دوره مسابقات قهرماني دووميداني پسران و بيست و هفتمين دوره مسابقات دوميداني دختران کشور در استان در مردادماه امسال خبر داد.
خدايار قاسم پور افزود: در اين دوره از مسابقات يکهزار و 450 دانش آموز دختر و پسر در سه مقطع ابتدايي ،متوسطه اول و دوم باهم به رقابت مي پردازند.
وي گفت: در استان براي برگزاري المپياد هاي دانش آموزي در مدارس استان 86هزار و 292دانش آموزبا هم رقابت کردندکه از اين تعداد 23هزار نفر به مرحله شهرستاني، دوهزار نفر به مرحله استاني راه يافتند.
به گفته وي ،امسال مسابقات قهرماني ورزش دانش آموزان کشور با حضور 13هزار دانش آموز در شش استان کشور از جمله چهارمحال و بختياري، فارس، مرکزي، اصفهان، کردستان و قم با شعار 'رقابت، امنيت، سلامت از منزل تا منزل'برگزار مي شود.
در سال تحصيلي گذشته بيش از 180هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي در استان مشغول به تحصيل بودند که پيش بيني مي شود امسال اين تعداد پنج هزار نفر افزايش داشته باشد.
پوشش تحصيلي دانش آموزان در مقطع ابتدايي در استان را 99.57درصد و ميانگين کشور را 98.45 درصد است.

منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html